W czym możemy Cię wyręczyć:
Magazynowanie towaru
Kompletowanie i wysyłka paczek
Pomoc technologiczna
Obsługa klienta
Serwis zwrotów i wymian
Ze względu, iż zakupy w sklepie internetowym nie są w bezpośrednim kontakcie z klientem posiada on tylko wgląd do zdjęć i opisów interesującego go przedmiotu. Nie ma możliwości fizycznie dotknąć materiału, z którego został wykonany produkt, przymierzyć go albo czy ten produkt spełnia jego oczekiwania. Gdy kupujący zdecyduje się na zakup, dopiero gdy otrzyma paczkę z danym produktem następuje kontrola zakupu. Oczywiście, klient ma prawo nie być usatysfakcjonowany z zamówienia- na to mogą mieć wpływ np. nieodpowiedni rozmiar butów czy nieprzylegające spodnie. Ze względu na to, że sprzedaż odbywa się na odległość, klient posiada prawo do odstąpienia od umowy kupna (do określonego terminu). Jest to codzienność w branży sklepów internetowych, przez co serwis zwrotów jest koniecznością, jednak ma też ona swój wpływ na budowanie relacji i wiarygodności swojego biznesu.
Napisz do Nas, a pokażemy Ci ile możesz zaoszczędzić.
Administratorem Państwa danych osobowych jest xTrading Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Rozwojowej 28, 33-100 Tarnów NIP 6762570762. Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, udzielona poprzez wyraźne działanie potwierdzające (tj. przesłanie wiadomości).
Zwroty w e-sklepie
Serwis zwrotów oraz wymian towarów jest jednym z elementów sprzedaży w sklepach internetowych, którego nie da się zlikwidować całkowicie. Każdy klient ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży i jeśli zakupiony produkt nie spełnia jego oczekiwań, z pewnością zostanie zwrócony. Aby zyskać zadowolenie klienta należy w prosty i komfortowy sposób opisać proces zwrotu towaru, aby mógł bez problemu poradzić sobie z jego wykonaniem. Realizacja zamówienia jak i polityka zwrotów staje się coraz bardziej popularnym aspektem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Klienci doceniają coraz bardziej darmowe zwroty swoich zamówień oraz wydłużony czas na realizację zwrotu. Warto zamieścić wszystkie informacje na temat zwrotów w jednym miejscu wraz z obowiązującym terminem. Powinien być on uproszczony, przejrzysty i klarowny, aby klient mógł zaznajomić się i spokojnie przebrnąć cały proces zwrotów.
Obsługa zwrotów
Obsługa zwrotów i wymian w sklepach internetowych zajmuje wiele czasu oraz powinna być cierpliwa w stosunku do Naszego klienta, który okazuje brak chęci do porozumienia. Zarządzanie działaniami w obrębie zwrotów również wymaga od Nas szerokiej wiedzy dotyczącej prawa konsumenta czy ochrony konkurencji. Ze względu na te czynniki większość e-sklepów decyduje się o przekazaniu tej gałęzi firmom zajmujących się procesami logistycznymi oraz obsługami zwrotów. W xTrading Logistic Center dbamy o kompleksowe dokumentowanie reklamacji oraz zwrotów, rejestrujemy i przyjmujemy zwroty bez podawania przyczyny, wymieniamy towary na inne, przyjmujemy reklamacje na dane produkty, gdy według klienta nie są one zgodne z opisem. Wszystkie te zadania wykonujemy szybko i sprawnie, informując klienta o poszczególnych etapach realizacji czynności oraz w maksymalnie krótkim czasie klient otrzymuje zwrot środków lub nowy produkt.
Zwracane pełnowartościowe towary wracają na odpowiednie miejsce w magazynie. Wpływa to korzystnie na harmonię pracy w Twoim sklepie internetowym oraz na zmniejszenie strat. Dbamy również o to aby stany magazynowe po wymianie towaru zgadzały się z ewidencją transakcji. Twój biznes może spokojnie rozwijać się dalej, nie martwiąc się o serwis zwrotów towarów.
Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?
Ustawa z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta informuje, że każdy klient ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu zakupu produktu, bez konieczności podawania przyczyny. Sprzedawca musi poinformować klienta o przysługującym mu terminie zwrotu. Jeśli nie spełni tego obowiązku, klient ma prawo do zwrotu towaru w sklepie internetowym w ciągu 12 miesięcy. Sprzedawca indywidualnie ustala proces dotyczący jak zwrócić towar zakupiony w sklepie internetowym. Powinno to znajdować się w regulaminie lub/i w osobnej zakładce zwrotów. Rutynowa procedura polega na wypełnieniu gotowego wzoru formularza i wraz z towarem zwraca go za pośrednictwem kuriera, poczty lub oddania produktu do sklepu stacjonarnego.