
Fulfillment w wolnym tłumaczeniu to nic innego jak przekazanie działań logistycznych realizacji zamówień wyspecjalizowanemu zewnętrznemu podmiotowi. Kompleksowe usługi fulfillmentu doskonale sprawdzą się zwłaszcza wtedy, gdy rosnąca liczba zamówień uniemożliwia ich samodzielną realizację. Fulfillment jest zatem idealnym rozwiązaniem logistycznym dla sklepów internetowych, producentów, dystrybutorów, czy przedsiębiorców aktywnych na platformach sprzedażowych, którzy nie posiadają własnych magazynów dystrybucyjnych.
Z punktu widzenia współczesnych możliwości, korzystanie z modelu fulfillmentu niesie ze sobą szereg korzyści. Dlaczego warto korzystać z outsourcingu usług logistycznych?
- Po pierwsze – odciążenie z obowiązków związanych z wysyłką towaru, obsługą reklamacji i zwrotów – cały proces logistyczny leży po stronie operatora zewnętrznego,
- Po drugie – oszczędność czasu na pakowaniu i wysyłce paczek, przez co możesz skoncentrować się na generowaniu zysków Twojego biznesu,
- Po trzecie – zmniejszenie kosztów zatrudnienia wyspecjalizowanej kadry oraz brak konieczności posiadania zaplecza magazynowego, ubezpieczenia obiektu czy opłacania rachunków za media.
Co wchodzi w standardowy pakiet usług fulfillmentu?
Kompleksowa usługa fulfillmentu obejmuje proces od przyjęcia towaru na magazyn, przez kompletację i wysyłkę zamówienia, a jeśli to konieczne – obsługę zwrotów i reklamacji.
- Przyjęcie towaru na magazyn
Po dostarczeniu produktów na magazyn, operator logistyczny przyjmuje nad nimi pełną odpowiedzialność. Przeprowadzana jest kontrola jakości i ilości towaru, weryfikacja uszkodzeń oraz zabezpieczenie towaru. Dostawę uznaje się za przyjętą w momencie gdy towar jest zgodny, pojawia się na stanie magazynowym i jest dostępny do wydania.
- Magazynowanie
Zaawansowana infrastruktura magazynowa dostosowana jest do zróżnicowanego asortymentu. Produkty przechowywane są zgodnie ze standardami jakościowymi, a Ty zyskujesz pewność, że Twój towar przechowywany jest w odpowiednich warunkach. Ponadto magazynowany towar objęty jest ubezpieczeniem od kradzieży, powodzi czy pożaru.
- Pakowanie
Starannie zapakowana przesyłka to nie tylko pierwsze wrażenie, ale przede wszystkim wizytówka firmy, dlatego większość firm fulfillmentowych posiada w swojej ofercie oprócz standardowych rozwiązań, opakowania spersonalizowane czy prezentowe. Nie tylko estetyka, ale także odpowiedni materiał i wytrzymałe opakowanie dostosowane do zawartości przesyłki jest kluczowe, by paczka dotarła bezpiecznie do odbiorcy.
- Wysyłka towaru
Krótki czas oczekiwania na zamówienie to jeden z ważniejszych czynników wpływających na satysfakcję i zwiększoną lojalność klientów względem sklepu. Priorytetem jest natychmiastowa realizacja zamówienia i dostarczenie przesyłki do kupującego w jak najkrótszym czasie. Współpraca z wieloma przewoźnikami daje możliwość wysyłki zagranicznej, co jest dodatkową korzyścią dla przedsiębiorców dążących do rozwoju biznesu na rynkach międzynarodowych.
Dodatkowe działania jakie podejmowane są przez poszczególne firmy logistyczne w ramach fulfillmentu dotyczą:
- Prowadzenie biura obsługi klienta
Prokonsumencka postawa, natychmiastowa reakcja, przyjazne nastawienie i kontakt, sprawne rozwiązywanie problemów – to najważniejsze aspekty, które składają się na najwyższe standardy obsługi klienta w sklepie internetowym. Podstawową ideą współpracy jest przeprowadzenie procesu transakcyjnego wraz z kompleksową opieką klienta na każdym jego etapie (korespondencja e-mailowa, obsługa infolinii, obsługa reklamacji i zwrotów, interwencje u przewoźników w przypadku zaginionych przesyłek oraz wystawianie faktur). Zespół specjalistów z Działu Obsługi Klienta w sposób profesjonalny odpowie na każde zapytanie Twojego Klienta.
- Obsługa zwrotów i reklamacji towaru
Honorowanie zwrotów i rozpatrywanie reklamacji są najmniej przyjemnym elementem prowadzenia biznesu, jednakże przyczyniają się do budowania wiarygodności i pozycji firmy na rynku. Decydując się na fulfillment powierzasz działania specjalistom z ogromną wiedzą z zakresu prawa. Usługa ta obejmuje przyjmowanie zwrotów bez podawania przyczyny, wymianę towaru na inny, a także rozważanie reklamacji, gdy w opinii klienta produkt jest niezgodny z opisem. Istotą w tej płaszczyźnie jest sprawność działania, dzięki czemu klient w maksymalnie krótkim czasie otrzymuje zwrot środków lub nowy towar. Ponadto kupujący jest na bieżąco informowany o kolejnych etapach postępowania, co przychylnie wpływa na jego customer experience oraz pomaga w utrzymaniu klienta.
- Informacje o stanach magazynowych, statusie dostaw i zamówień
Fundamentalną rolę stanowi komunikacja. Dysponowanie inteligentnym systemem m.in. WNS w pełni usprawnia i automatyzuje proces sprzedaży oraz integrację stanów magazynowych z Twoim sklepem internetowym. Dwukierunkowa wymiana i aktualizacja danych zapewnia doskonały przegląd wszystkich zamówień, wolumenu magazynu, kosztów towarów przychodzących i wychodzących, czy też kosztów dostawy. Synchronizacja sklepu z systemem fulfillmentowym pozwala maksymalnie skrócić proces przetwarzania zamówień, dzięki czemu oszczędzasz czas i zasoby.
Fulfillment – dodatkowy koszt czy realny zysk?
Jeżeli prowadzisz biznes e-commerce i zależy Ci na nieustannym podnoszeniu jakości oferowanych usług oraz rosnącej satysfakcji klientów, fulfillment to usługa właśnie dla Ciebie! Decydując się na współpracę z operatorem logistycznym, tylko na tym zyskujesz.
Wiemy, że czas to pieniądz, a branża e-commerce nieustannie ewoluuje, dlatego rekomendujemy najkorzystniejsze rozwiązania, jednocześnie pozostając w pełni otwarci na potrzeby partnerów biznesowych. Dogodny model rozliczeń ,,pay as you go’’ umożliwia elastyczne zarządzanie kosztami, czyli płacisz tylko za taką powierzchnię, jaką realnie zajmujesz jak i za operacje, które zostały wykonane.
Skoncentruj się na rozwoju własnego biznesu, logistykę powierz xTrading Logistic Center!
Greetings! Very helpful advice in this particular article! It is the little changes that make the most important changes. Thanks for sharing!
Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.